Çağdaş sanat dünyasının muhteşem ikilisi Elmgreen & Dragset olarak bilinen Michael Elmgreen ve Ingar Dragset şiirsel heykellerini Musée d’Orsay’ın ikonik heykel salonuyla diyalog haline getirmek üzere davet edildi.
Eserleri performans, mekân ve heykelin kesişim noktasında yer alan sanatçıların Musée d’Orsay için özel olarak hazırladıkları sunum, ziyaretçiyi baş aşağı bir müzeye dalmaya davet ediyor. Sanatçılar, müzenin şimdiye kadar gösterdiği hiçbir şeye benzemeyen, “L’Addition” adını verdikleri radikal bir mimari müdahale tasarladılar. Sanat eserlerinin sergilenme biçimlerini sorgularken, ikili yeni figüratif heykellerden oluşan bir dizi eseri de sunacak. Bu eserler, çağdaş erkeklik temalarıyla müzenin tarihi kalıcı koleksiyonu arasında yakın bir diyalog kurarak figürasyona yönelik sanatsal yaklaşımlardaki benzerlikleri ve farklılıkları vurgulayacak.
Son otuz yılda, ana motifleri yeniden bağlama oturtarak sosyal ve politik sistemlere farklı bir bakış açısıyla yaklaşan sanatçıların eserleri arasında Teksas çölünde tam ölçekli bir Prada butik replikası ve şu anda Hong Kong’da bulunan devasa, dikey bir yüzme havuzu yer aldı.
Paris’teki Musée d’Orsay’daki eserler ise büyük bir yeniliğe işaret ediyor. Müze, 38 yıllık tarihinde ilk kez merkezi heykel salonunda çağdaş bir sergiye ev sahipliği yapıyor. 15 Ekim 2024’te açılan ‘L’Addition’, yeniden bağlamlandırmanın etkilerini ve klasik motiflerin figüratif olarak yeniden düşünülmesini ele alıyor. Elmgreen & Dragset’in eserleri, müzenin kalıcı koleksiyonunda yer alan 19. yüzyıl heykellerinden ilham alıyor. Ancak burada eserler tuhaf bir tını yakalıyor. Geleneksel tarzda ve ustalıkla yapılmış gibi görünen eserlere tekrar bakıldığında, altüst edici detaylar fark edilmeye başlıyor: Klasik bir figür kulaklık takıyor gibi görünüyor, bir diğeri VR başlığı takmış, peki o figür bir drone ile mi oynuyor?