Eğitmen: Osman Erden
Tarih: 15 Ocak 2019 Salı
Saat: 11.00
Ücret: 250 TL ( KDV Dahil)
Floransa Rönesansı’ndan Botticelli, kadınları ince uzun resmederken, Kuzey Baroku’ndan Rubens neden daha farklı bir yaklaşıma sahiptir?
9.yüzyıl sanatçısı Ingres “Büyük Odalık” resminde neden deformasyona gitmiştir? Oryantalist ressamlar kadına nasıl yaklaşmıştır?
Modigliani, Matisse, Picasso vs. kadını nasıl yorumlamıştır?
Seminerin ilk bölümünde, sanat tarihinde erkek sanatçıların kadına nasıl yaklaştıklarına değinilecektir. 1970’li yıllarla birlikte, feminist sanat tarihçilerinin sanat tarihini nasıl yorumladıkları, feminist sanatçıların çağdaş sanatta ortaya koyduğu işler, Türkiye’de kadın sanatçıların durumu başlıkları ise seminerin ikinci bölümünü oluşturacaktır.
Seminer katılımcı sayısı minimum 8 kişi olursa açılacaktır.
Kayıt ve detaylı bilgi için egitim@artkolik.net veya 0212 257 10 00 nolu telefondan bize ulaşabilirsiniz.
Osman Erden
1974 yılında İstanbul’da doğdu. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nde Sanat Tarihi okudu, aynı üniversitenin Sosyal Bilimler Enstitüsü Batı Sanatı ve Çağdaş Sanat programında “Nasyonal Sosyalizmin Alman Sanatına Yansıması” başlıklı yüksek lisans tezini tamamladı. “Türkiye’de Güncel Sanat Alanını Şekillendiren Unsurlar” başlıklı teziyle doktorasını aldı. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sanat Tarihi Bölümü’nde doktor öğretim üyesi olarak görevini sürdürüyor. UNESCO’ya bağlı Uluslararası Sanat Eleştirmenleri Derneği (AICA) Türkiye Şubesi’nin 2008-2011 yılları arasında yönetim kurulu üyeliğini, 2011-2014 yılları arasında başkanlığını yaptı. 2016’da Modern Sanatın Kısa Tarihi adlı kitabı yayınlandı.