İtalyan ressam Paolo Uccello, Floransa ekolü üslubunun gelişmesinde etkili olmuştur.
Paolo di Dono Uccello Floransa’da doğdu, 10 Aralık 1475’te aynı kentte öldü. Doğum tarihi kesin değildir. Adı ilk kez 1407’de Lorenzo Ghiberti’nin atölyesinde asistan (garzone di bottega) olarak geçmektedir. 1414’e kadar burada çalıştı. Aynı yıl Doktorlar ve Kimyagerler Loncası’na, 1415’te de Aziz Luka Ressamlar Loncası’na kabul edildi. 1425’te Venedik’e gitti ve bu kentte kaldığı beş yıl boyunca San Marco Kilisesi mozaiklerinin yapımında başusta olarak çalıştı. 1431’de Floransa’ya döndü. 1436’da kent yetkililerince, İtalya’da Giovanni Acuto adıyla bilinen ve Floransalılar’ın safında savaşan İngiliz Sir John Hawkwood’un atlı portresini yapmakla görevlendirildi. 1445-1448 arasında çalıştığı Padova’da Floransa Okulu resim anlayışının yayılmasında etkili oldu. Son döneminde Urbino’da Çarmıhın Kutsallaştırılması Efsanesi adlı mihrap resmi üstüne çalıştı.
Uccello’nun ilk büyük boyutlu yapıtları Santa Maria Novella Kilisesi’ndeki Verde Manastırı’nda Tevrat’tan alınmış konuların işlendiği freskler ile Floransa Katedrali’ndeki Sir John Hawkwood freskidir. Bunlarda Uccello’nun nesnelerin ardındaki geometrik biçimleri araştırmaya öncelik tanıdığı ve mekânın bütünleştirilmesi görevini de perspektif kurallarına yüklediği görülür. Bu yüzden uzun bir süre perspektifin bulucusu sayılmıştır. Ancak yapıtlarına daha etkili anlatımlar kazandırabilmek için perspektif kurallarına sıkı sıkıya bağlanmamış, bunların dışına çıkan düzenlemelere de gitmiştir.
Uccello’nun en tanınmış resimleri Floransalılar’ın Milanolular’a karşı kazandığı San Romano Savaşı’nı konu alan dizisidir. Bu resimler aşırı geometrik bir düzen içeren kuruluşları ve derin bir kısaltım boyutu (rakursi) içinde ele alınmış figürleriyle dikkati çeker.