“Onlarla yapmak istediklerimi yapacak kadar büyük ölçekli bir duvar bulamadım” diyor JR, neden eserlerini daha çok sokaklarda sergilediğini açıklamak için.
Bir sokak sanatçısı olarak devasa boyutlardaki enstalasyonları ve eserlerindeki direniş ruhu ve anonimliği, JR’ın sanat dünyasında hızla dikkat çekmesini sağladı. Takma adla çalışan ve eserlerinde herhangi bir işaret veya imza bırakmayan JR’ın çalışmalarındaki kültürel, tarihsel ve özne odaklı benzerlikleri tespit etmek tamamen seyirciye kalıyor. JR, anonim kalma tercihini şu şekilde açıklıyor: “Toplumla, sanat arasında bir köprü yaratmaya çalışıyorum. Sonra da kendimi dışarı çekiyorum, böylece insanların konuşmasına izin veriyorum.”
Fransız doğumlu JR geçtiğimiz günlerde, Londra’nın en yeni sanat galerisi olan Lazinc’de sergi açtı. İki katmanlı alan, Basquiat, Paul Fryer ve Warhol’un kalıcı eserlerinin yanı sıra JR’ın “GIANTS – Body of Work” isimli yeni serisini sergiliyor.
JR, galerinin dış mekanında, yedi metreye yakın boyuyla sergilediği heykelle birlikte, izleyicilere ilk kez sanatsal süreçlerine erişim imkânı da sunuyor. Küratöryal yaklaşımla, sergideki karışık medya sunumlar ile sanatçının hazırlık eskizleri de yer alıyor. JR’ın “GIANTS – A Body of Work” serisi, 28 Şubat’a kadar Londra’daki Lazinc Galeri’de sergilenmeye devam edecek.